City Motion Fitness - Træning og velvære

HOLDBESKRIVELSER

Callanetics

Callanetics er baseret på elementer fra ballet, yoga, moderne dans, tai-chi og mavedans. Træningen består af en masse små præcise bevægelser, som udføres meget langsomt. Øvelserne går ind og bearbejder kroppens største muskelgrupper og gør dem fastere.


Spinning

Spinning er en af de bedste træningsformer, da det er skånsomt for både knæ, ankler og ryg. Desuden styrer du selv belastningen og dermed hvor hård træningen skal være. Timens tempo skifter løbende afhængigt af, om vi skal op eller ned af bakke - og skiftevis siddende og stående. Spinning er simpel men effektiv konditionstræning, for dig som vil forbedre din udholdenhed og øge din forbrænding.


BodyFit

BodyFit er 30 minutters høj intensitiv interval træning der får dig til at yde MAX. De korte intervaller, kombinerer løft af vægte, løb og statisk træning, og giver dig funktionel træning for hele kroppen. BodyFit vil øge din aerobe kapacitet, styrke, muskulære udholdenhed og stofskifte.


TRX Suspension

Med TRX Suspension Training træner du funktionelle bevægelser udelukkende med din egen kropsvægt som modstand. Du er hurtigt i gang, uanset niveau og du kan udføre hundredvis af øvelser, som opbygger styrke, smidighed, balance, mobilitet og forebygge skader, alt sammen med præcis den intensitet, du selv vælger.


Fatburner / Max Out

Fatburner er en træningsform der arbejder ud fra princippet MAX interval training og arbejder non-stop i 3-5 min. Blokke, der er designet til at holde kroppen på MAX-intensitet under hele timen. For de mere øvede anbefaler vi holdet Fatburner+.


Cirkeltræning

Cirkeltræning er en klassisk træningsform, designet til at forbedre styrke, kondition og almen sundhed. På holdende anvendes både maskiner og øvrige øvelser, planlagt af den pågældende instruktør. Der arbejdes i skiftende intervaller, med 100% svedgaranti.


Yoga

Yoga er ikke 'bare' træning af en svag muskel eller symptombehandling af f.eks. en slidt ryg. Yoga er forebyggende, opbyggende og genopbyggende, og kan rette kroppen selvom den har været udsat for mange års forkert brug. De store muskelgrupper styrkes og strækkes i deres fulde længde, og det øger bevægeligheden i muskler, ledbånd, led og sener. Yoga giver en fornemmelse af kropslig helhed og balance. De fysiske spændinger løsnes lidt efter lidt, kroppen føles fri og stærk, og denne energi og balance forplanter sig efterhånden også til sindet. Yoga giver energi, overskud, ro og balance og kan dyrkes af alle, uanset alder og fysisk form.


Fys-Flex

45 min. Hold med en fysioterapeut hvor fokus ligger på udstrækning og smidighedstræning.


Mave/Balle/Lår

Eller MBL, som det også kaldes, er en slags bodytoning uden træning af overkroppen, men med en meget effektiv opstramning af de punkter, som mange kvinder er lidt ømme over for. Her kræves der ingen rutine og selv den grønneste nybegynder kan deltage.


Step

Sstep er et hold sokuserer på intensiv og effektiv træning uden svær koreografi. Der anvendes en stepbænk, hvor der arbejdes med simple trinkombinationer. Timen er for dig som ønsker en sjov og effektiv time med god musik, uden høje krav til tekniske færdigheder.


-->

Fys-Trim

Simpel pulstime med centrets fysioterapeut med fokus at forbedre kredsløb og almen sundhed.


Aerobic

En simpel og sjov time opbygget som i de glade aerobic 80’ere, hvor det handlede om høj puls, sved på panden, høj musik og feststemning under træningen.


Pilates

Pilates er en holdningskorrigerende træningsform, der primært arbejder 
med de dybe muskler, som “bærer” kroppen og giver god holdning. 
Pilates styrker de svage muskler og strækker de stramme.   

Træningen opbygger balance, koordination, styrke og udholdenhed uden at 
belaste kredsløbet. Træningen giver dig en fladere mave, en stærk ryg 
og en smuk holdning og kan herudover på få træningsgange 
holde spændingssmerter på afstand. Vi bruger vægtebolde og forskellige redskaber til at øge udbyttet af øvelserne. 60 minutter med effektiv træning.


Coreball mix

Coreball mix er for dig, der kan lide at træne igennem. Det er svedigt – det er sjovt.   

Med udgangspunkt i funktionel holdningstræning trænes hele kroppen.  

Det er styrke, udholdenhed, smidighed og let pulstræning til musik. Vi bruger de store træningsbolde, elastikker, håndvægte og andet som kan gøre træningen mere udfordrende og sjov. Det er enkle, men meget effektive øvelser, hvor du ikke bliver kastet ud i svære trinkombinationer eller koreografier.  

Coreball mix kræver ingen forudsætninger – der tages udgangspunkt i den enkeltes form – 
så mød op som du er – giv den gas og vær forberedt på at blive bedre! 60 minutter